måndag 23 juli 2012

Eftermiddagsmuffins kingsized

En och en halv chocolate chip- raspberry muffin.

Något att pigga upp eftermiddagsfikat med...


Jag gillar i regel inte överdimensionerade bakverk, typ cookies större än tefatet eller kanelbullar megasize. Vem behöver äta sig stoppmätt på en bulle, liksom? 


Men... jag måste erkänna att jag gillar skarpt min muffinsplåt för stora muffins. 6 stycken får man ut av den. Så vaddå, ibland får man göra avsteg från sina principer. I dag blev det stora muffins med chokladhack och hallon i fyllningen. 


Jag utgick efter ett helt vanligt grund-muffinsrecept som du hittar i vilken bakbok som helst, men bytte ut hälften av strösockret mot farinsocker- (mitt allra vanligaste bakknep) för då får muffinsen ännu lite vackrare färg och som jag inbillar mig, lite mer djup i smaken. Och självklart går det lika bra att göra normalstora muffins också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar