lördag 24 mars 2012

Lite av varje-middag och den vackraste bloggen jag vet...

Dagens ihopplock: Ugnsrostad potatis och morot, Hemmagjord quornfärsbiff från frysen, Svart bönsallad (bönor på burk) med avokado, koriander och lime, samt Yoghurtsås med ingefära.


Det finns en sorts matlagning jag gillar, som jag tror att de flesta ägnar sig åt, men som man inte så ofta läser om... Det är den här "Här är ditt kylskåp"- matlagningen, den här oplanerade man tar av vad som råkar finnas hemma och sätter snabbt ihop en måltid-matlagningen. Den brukar många gånger resultera i jättegoda middagar- som aldrig, aldrig någonsin upprepas, eftersom man kanske aldrig någonsin råkar ha samma grejer i kylskåpet samtidigt igen...


Jag lagar ofta mat på det här slumpmässiga viset, dels för att det är väldigt ekonomiskt och dels för att jag i regel är väldigt lat och inte ids springa till Konsum hela tiden. Och för att jag tycker att det är riktigt trevligt. Skulle jag ha suttit på förhand och tänkt ut ovanstående middag? Vet inte, kanske, men troligtvis inte helt och hållet i den här formen.


Från det ena till det andra så skulle jag bara vilja tipsa om den här bloggen, Lucullian delights, som jag för ett tag sedan förälskade mig i, den är nog den vackraste bloggen jag vet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar