lördag 16 april 2011

Ve mig!

Lindt Creation, Strawberry


Var det verkligen nödvändigt att lansera den här? Nu kommer jag hädanefter att vilja äta "finaste mörk choklad fylld med mörk chokladmousse samt jordgubbsfyllning" dag ut och dag in i sådär femtio år ...

Ooooh, det är jordgubbsfyllningen som gör det! Fick flashbacks till ett av mina tidigaste kulinariska minnen dessutom!

Kanske var jag fyra, fem år gammal. Någon hade gett mamma en Anton Bergh chokladask (rund, i guldfärgad plåt) med jordgubbsfyllda chokladpraliner, förvillande lika just den här chokladkakan från Lindt och tårna nästan krullade sig på mig, så gott tyckte jag att det var den gången. Minns att mamma och jag blev helt enkelt beroende och kunde inte sluta äta av de fantastiska chokladpralinerna. Och vi var helt förstörda när asken var slut!

Köp den på egen risk, säger jag bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar